Ako vozilo ostane dugo bez kretanja, može oštetiti gume. Ovo rezultira ravnim područjima. Ali možete to sprečiti.
Evo kako se pojavljuju ravne tačke
Kada gume ostaju na istoj poziciji dugo vremena, težina automobila je uvek na istom mestu. Ovaj proces obara gume. Visoke i niske temperature utiču na elastičnost gume i dodaju se u ovaj proces deformacije. Što je teži automobil, to je intenzivniji pritisak na gumu. Guma za kamione je očigledno izložena potpuno drugačijem opterećenju moped guma. Na nekim gumama možete videti ravne tačke - guma više nije okrugla. Ove ravne tačke su takođe vidljive prilikom vožnje. Udaranje i varanje. Ovakve deformacije posle dužeg stanja mogu se rešiti nakon prvog milje vožnje. Cela stvar, naravno, nije suptilna za gumu. To je stres za materijal i čini gume više podložnim daljim oštećenjima ili novim pravim tačkama. Ako osećaj neujednačenosti ostaje tokom vožnje, to znači da je pneumatik pretrpeo trajno oštećenje ili došlo do neuravnoteženosti. U oba slučaja, potrebno je da auto dovedete do mehaničara.
Preventivne mjere
Ako znate da vaše vozilo nije u pokretu dugo vremena, možete sprečiti ravnost guma. Vozači klasičnih automobila, kabrioletova i motocikala (vozila koja obično voze samo leti), vlasnici RV i prikolica trebaju to uzeti u obzir unaprijed. Najjednostavnija stvar je verovatno samo da uklonite stare gume kada stoje, tako da se ravne tačke ne pojavljuju uopšte. Takođe je poželjno povećati pritisak u pneumaticima kratko pre nego što parkirate vozilo. Ako imate vremena za to, možete se uveriti da se guma i automobil redovno kreću. Samo je mala promena položaja dovoljna da se koncentriše pritisak na drugom delu gume. Međutim, to je mač sa dve ostrice, podići auto ili motor. S jedne strane gume i amortizeri se oslobađaju zbog nepostojanja kontakta sa tlom. Sa druge strane, na vješalici na točkovima postoje sile vuče, prilično neobično opterećenje koje mogu dovesti do oštećenja. Važno je kada podignete, da biste to uradili na ravnoj površini. U suprotnom, nosači mogu klizati. Postoje i različite vrste dokumentacije o gumama. Vazdušni jastuci su ispunjeni vazduhom. Oni se stavljaju u nefiksan položaj ispred volana, a zatim se auto gurne na njih, a jastuk se pukne. Prije pumpe treba provjeriti da ispod jastuka nema oštrih predmeta. Možda će biti potrebno postaviti dodatni pad. Pored toga, vazdušni pritisak mora se redovno proveravati i korigovati, ako je potrebno, dok je automobil na jastucima. Ovo je naročito važno kada je jastuk predmet viših temperaturnih fluktuacija. Drugi podmazujući podmetači, takođe nazvani zaštitnici od gume ili guma, sastoje se od mešavine pene. Način primjene je isti u svim slučajevima. Jastuci pomažu da gume nemaju ravne površine, uprkos opterećenju na dnu. Ovako ne mogu da se deformišu. Međutim, jastuci su veoma skupi. Kompenzacija visine koju pruža takav jastuk takođe se razlikuje u zavisnosti od proizvoda. Može se dogoditi da će guma sa visokim bočnim zidom biti nagnuta na tlo i pored jastuka u gumama.