Široke i uske gume: to su razlike

Široke i uske gume: to su razlike

Široka ili uža guma? Mišljenja su u ovom pogledu veoma različita. Široke gume uvek dobijaju vizuelni dvoboj, ali njihova cena je uvek veca. Ovde pokušavamo da razjasnimo da li postoje razlike između ove dve opcije.

Šta je široko?

Golf koji sam kupio 1974. godine imao je dimenzije pneumatika 145k13 - danas bi ih najbolje koristili kao rezervne točkove. Tokom godina, trend se oslanja na široke gume - čisto prilagođavajući fenomen koji je došao proizvođaču. U međuvremenu, širina od najmanje 195 milimetara je standard za nove automobile u kompaktnoj klasi.

Zašto se guma širi?

Između ostalog, postoje tehnički razlozi. Današnja vozila su u proseku teža i brža od automobila iz 1970-ih. Da bi se održala stabilna i okretala uz razumnu brzinu, guma se jednostavno širila. Pored toga, današnji kočioni diskovi su veći - rastu zajedno sa povećanim prečnikom guma. Pogledajte karakteristike vožnje i uske i široke gume.

Prianjanje

Generalno, sto guma je šira, veća je snaga. Ovo je posebno važno za vožnju na suhim putevima, pošto više guma leži na putu, to je bolji prijem, logično. Sirine pneumatika takođe pružaju bolju stabilnost, posebno u krivinama. Prilikom vožnje na opremi za sneg, široke verzije su sa dobrim kontrolnim rezultatom. Međutim, kod blata i dubokog snega, široke gume brzo padaju. Vlažni putevi imaju tendenciju da imaju široke varijacije u adheziji. Ali ne uvek, što nas dovodi do sledeće tačke.

Akvaplaning

Zbog široke radne površine, guma mora voditi mnogo više vode na vlažnim cestama. To dovodi do činjenice da će šire gume takođe verovatno plivati. Zbog toga se rizik od akvaplaninga značajno povećava kod široke gume. Ovde postoji samo jedno rešenje: puno pažnje i smanjenje gasa.

Karakteristike kočnice

Dokazano je da široke gume imaju kraci kocioni put od svojih najbližih kolega. To je tačno i zimi, ali ne u zamućenju ili dubokom snijegu. I to važi i za mokrog puta sve do trenutka kada se dogodi akvaplaning, koji se, kako je opisano, dogodi mnogo ranije nego kada vozimo na uskim gumama.

Udobnost i zapremina

Naravno, široki pneumatici imaju široku površinu za rad i uz to i povećanu otpornost na rotaciju. Na taj način proizvode jači zvuk nego uski pneumatici. Efikasnost - gorivo, habanje i cena. Kao što ste već shvatili, povećana otpornost na rotaciju (kao i povećana otpornost vazduha zbog širine pneumatika) rezultiraju većom potrošnjom goriva i habanjem. Pored toga, šire gume su uvek skuplje od uže.

Izgled

Široke gume su takođe atraktivne, posebno za ugrađene automobile. Čak i kada se montira na prosečno vozilo, široka guma uvek izgleda snažno. Posebno kada u igri postoje aluminijumski kotači.

Budućnost

Trend verovatno nije povoljan za uske gume jer sigurno ni automobili neće usporiti niti će vlasnici manje paziti na spoljni izgled svojih automobila. Gume za električne automobile verovatno će početi posebno. Prvenstveno su dizajnirani tako da vam omogućavaju da dosegnete maksimalnu moguću distancu. Stoga se trend kreće prema uskim delovima, maloj težini i velikim dimenzijama točkova. Sve to postiže najmanji mogući otpor rotaciji. Gume u malim automobilima i dalje su prilično uske. Vjerovatno ne treba suziti već ograničenu unutrašnjost vozila uz dodavanje velikih guma. Budući da su proizvođači guma svesni trenutnih nedostataka širokih guma (otpor pri okretanju, akvaplaning), pouzdano se može pretpostaviti da će raditi na rešavanju ovog problema i da će se široke gume i dalje poboljšavati u nekim aspektima.

Koja guma je najbolja?

Široke gume uglavnom dobijaju kada su u pitanju čiste vozne karakteristike. Posebno plaćamo za bezbednost, posebno na suvim putevima, žrtvovanjem udobnosti i ekonomske efikasnosti i prihvatanjem veće opasnosti od akvaplaninga. Konačno, odluka ostaje diskreciona. Na primjer, oni koji u velikoj meri putuju u kišnim područjima ili područjima sa velikim vjerovatnoćom vjerovatno bi trebalo da se odluče za uske gume.

Pretplatite se na naš nevsletter

Odgovor na: {{replyComment.author}}
Sva polja su obavezna
Komentar je uspešno podnet

Na gore